potrebujem radu. je to surne. mam 15 a uz cca 5–6 rokov mam problem s rezanim. nic nove. lenze dnes som to spravila rano,este pred 8:00… mala som to a este mam to obviazane. rana je fost velka,cca 05–1 cm a aj dost hlboka. nemozem ist na sitie,to nejde do uvahy a ani to nemozem povedat rodicom( nebudem to moc rozpisovat ale toto by vobec nepochopili a len by ma zbili)… neviete mi prosim poradit,co mam robit? stale to jemne krvaca a hlavne to mokva. prosim…budem vdacna za akukolvek radu…naozaj to potrebujem
Odpovede

Linka detskej dôvery odpovedá:
Dňa 27.01.2023 o 20:12
Ahoj Viki, sme radi, že si sa rozhodla napísať nám do rovesníckej poradne. Spomínaš, že už dlhodobo máš problémy so sebapoškodzovaním. Dnes si to urobila znova, no rana je podľa teba veľmi veľká a hlboká, nevieš ani zastaviť krvácanie. Mrzí ma, že sa o tom nevieš porozprávať ani s rodičmi, pretože práve oni by mali byť tvojou oporou a mali by ťa vypočuť. Skús sa nad tým zamyslieť, či práve táto cesta by pre teba nebola lepšia – poprípade porozmýšľaj nad tým, či sa neobrátiš na odborníka, ktorý by ti pomohol s tvojimi ťažkosťami. Každopádne bude fajn, ak si to krvácanie zastavíš a to čo najskôr – určite bude dobré, ak si to poriadne obviažeš a zastavíš krvácanie obväzom (tlakovým). Ak by to pretrvávalo, treba sa samozrejme obrátiť na lekára, aby nedošlo k veľkej strate krvi, čo môže spôsobiť slabosť a nevoľnosť tela. Tvoja situácia už trvá veľmi dlho, preto ti odporúčam obrátiť sa na niekoho, kto by ti mohol pomôcť – pokojne aj školská psychologička. Držím palce!